10/21/2006

"open" 10/31-11/11/2006

This solo exhibition (個展) was held from 10.31.2006 to 11.11.2006 at Gallery Sakamaki in Kyobashi, Tokyo. Thank you to Sakamaki Kiku for her assistance.


"C-427." White Oak 「樫」


"Open." 「オ- プン」 Cherry 「桜」


"Composite Creature." 「合成生物」


"The Hand That Takes." 「ものをとる手」
(piece in the center of the room)
Cherry, camphor, thread 「 桜、楠、ひも」


Sam Thinks It’s Probably A Monster
「サム君はもしかしたらこれは怪物ではと思っています」
Cherry, Plum 「桜、梅ノ木」


Sam Thinks It`s Probably a Monster
「サム君はもしかしたらこれは怪物ではと思っています」



Bill Wolff ビル ウォルフ

"open" at Gallery Sakamaki in Kyobashi, Tokyo.

Dates: 2006 10.31 (火) ー 11.11 (土)

link: http://gallery-sakamaki.net


Access: Kyobashi station, exit 6
■〒104-0031 東京都中央区京橋2-8-18 昭和ビルB2F 
(1階は「オフィスデポ」)
English/Japanese map (地図): http://www.gallery-sakamaki.net/access.html


「この材料は何? これは何に見える? どうやって作ったの?」

この質問はとても大事なことだと私は思います。

木材はもと樹木でした。そして今も生きているものです。人の手に触れられて、人間の文化の中に溶けこんだ樹木です。木彫や木工は、さまざまな時代や場所や思想をつなぎ合わせてくれるようなものだと思います。
私の作品はたいてい、身ぶりを持って生まれます。私はその造形上のバランスをとるのがとても楽しいです。材料の選び方・使い方と私の作品のコンセプトとは密接に関係しています。作品の形がどのような仕草にみえるがということがこの作品の一番大事なところです。

「それ何なの? 何と考えたらいいの?」

彫刻作品それ自体は、それぞれの材料で作られた物そのものでしかありません。それがどんなイメージに見えるかというのは、作家や見る人自身が頭の中で作り出しているものです。
これらの作品では、動物や植物や人間のイメージがゆるやかにくみあわさっています。それらのイメージは大なり小なり抽象化されていて、見る人には自分自身でいろいろ考えてみてほしいと思っています。

“Open” オープン


1. Not closed, surrounded, fastened or blocked; allowing things to pass through.
2. Not yet decided or settled.
3. Willing to listen to or think about new ideas.

“Where did it come from and how did it get here? What is doing?”
These questions seem fundamental to me.

Wood comes from trees, and is a living material with a rich history of use; wood sculpture and craft connect time, place, and idea. In my work, material selection and usage is always closely related to conceptual approach. Ideas and forms usually originate with gesture, and I enjoy manipulating balance. What the forms appear to be doing and how they physically inhabit space and relate to the viewers is the soul of this work.

“What is it?” “What is it supposed to be?”

Sculptural objects are what they are made of, and imagery is presented by the artist and interpreted by the viewer. This work is no different; animal, plant and human images are loosely combined in greater or lesser degrees of abstraction in the hope that the viewer will ask these questions of themselves.

No comments: